tisdag, september 23, 2008

Volontararbete?!

Jag var pa mote med min organisation igar. Problemet ligger i att de vill inte betala ut mina fickpengar trots att det star overallt att de ingar i avgiften jag betalat. I stallet sager de att de har den policyn att om man jobbar pa ett privat och vinstdrivande projekt sa ska projektet sta for fickpengarna. Jag menar att om detta ar fallet sa for det forsta sa ar det da inte volontararbete och det bidrar till att konkurrera ut lokal arbetskraft. For det andra ar inte ens mitt projekt vinstdrivande men detta avvisar min organisation med att saga att det visst ar det och att min vardmamma ljuger. De sager att om problemet inte loser sig sa kan de flytta mig till ett annat projekt men jag far inte se detta projekt forst. Jag gick i alla fall fran motet arg men beslutsam att inte vara beroende av organisationen eller lata dem komma undan med betalningen. Jag tankte efter och bestamde mig for att pa egen hand forsoka byta projekt men inte boende. Detta huvudsakligen av tre anledningar:

- Byter jag till ett icke vinstdrivande projekt maste de betala ut mina fickpengar.
- Jag slipper problemet med att bo och jobba pa samma projekt.
- Jag far mojlighet att jobba med personer som ar mer i behov av hjalp an barnen pa Ascot.

Jag har nu nagra tradar ute gallande nya projekt. Det projekt det lutar at later valdigt spannande och intressant. Jag ar dock radd att det inte ar sa fantastiskt som jag fatt forklarat for mig sa jag vill inte hoppas eller beratta for mycket. Jag ska i alla fall pa mote angande detta projekt i morgon.

Igar satte jag upp foton och vykort pa vaggarna pa mitt rum. Det blev lite mer hemtrevligt sa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Anna
Tack för att Du är så flitig att blogga. Farfar och jag ser fram mot Dina levande beskrivningar och vi beundrar Dig för Din målmedvetenhet. Stå bara på Dig!Vi håller tummarna.
Kram farmor och farfar