tisdag, september 09, 2008

Jesus Loves We All - Water

Mandag och tisdag har varit vanliga dagar och jag har jobbat pa Ascot. Jag borjar komma in i det nu och vet nar och hur barnen ska ha mat och sa vidare. Idag var alla barnen valdigt jobbiga, de grat och brakade mycket.

Ghananerna alskar att ge sina affarer, foretag eller andra saker religiosa namn. Exempel pa detta ar: "Jesus loves you cold store" och "God's grace hair saloon". I sondags kopte jag vatten (man dricker vatten ur halvliters plastpasar) som hette "Jesus loves we all". Jag akte ocksa med en trotro markt med "If God say yes who can say now" och sag en lastbil med texten "Danger Inflammable". Engelskan stammer inte alltid men det verkar inte som att folk direkt bryr sig.

Igar kopte jag en mango och en papaya som jag at.

Kommentera garna om du laser!!!

Kramar

10 kommentarer:

Cissi sa...

känns som du kommit rätt :)

jag läser din blogg, har hittat fenomenet bloggkoll.se, så nu har jag koll! :D

<3

Anonym sa...

Läser alla ord du skriver.
Spännande och kul.

Pappa på Holy Jesus Sausage Company

Anonym sa...

Läser också allt och gläds åt att du börjar finna dig till rätta. Blir allt lite sugen på att komma och hälsa på ... ska bara vinna lite pengar först ...

Karin

Anonym sa...

Vill du gifta dig med mig?

Elias

Anonym sa...

jag läser såklart! jag har precis kommit hem från ännu en dag på God loves everyone Spyken. Vi ska till Ven på fredag, spännande!
Allt låter underbart, jag hade gjort extrema grejer för att få färsk mango! hälsa Africa!

Anonym sa...

Nu har jag äntligen hittat din blogg! Är det kul i Afrika? Är det som du hade tänkt dig?
Regniga hälsningar från Elaine

Anonym sa...

Hej stumpan! Jag läser din blogg! Det tror jag väldigt många gör!!
Blir jätteglad av att höra allt du får vara med om! pUSSAR

Anonym sa...

HEJ ANNA! vet du vad jag gör på mitt franska jobb? lägger upp ananas i burkar och lägger upp mango i burkar, sedan ställer jag dem i en kyl. vet du var mangon och ananasen kommer ifrån? japp, GHANA!

Anonym sa...

hej!
låter bra:) skönt att allt ordnat sig fint med familj och sånt och att du börjar hitta dina rutiner. Själv har jag blivit förkyld och byggt en lådbil i papper som såg jäkligt fin ut i mörkret igår 21.30(..) idag vid 3 inte så fin...
ha det bra. ska maila snart
pusspuss
Ps. kolla fina bilder på phøset mm på facebook;)

Anonym sa...

Hello,
reading your blogg and really enjoying it. brings back memories. Pity there was so much litter at the beach now. try to sit near a door on a tratra or bus. quick exit sometimes needed. one went on fire when i was on it! ha det så kul
Sarah