torsdag, september 18, 2008

Fredag i morgon och ungefar hela tiden

Nu har jag varit i Afrika i mer an fem veckor och i morgon har jag varit i vardfamiljen i fyra veckor. Tiden gar verkligen fort och det kanns som att det ar fredag ungefar varannan dag.

Idag klarade jag att ta bade mig och fyraariga Kezia hem med trotros. Det gick bra sa nu kanner jag att jag har koll.

Bebisarna gor mig verkligen frustrerad ibland. Det ar svart att organisera saker for dem eftersom de inte kan koncentrera sig och dessutom ar sa sma att de inte kan gora mycket. Vi forsoker lasa for dem, rita, mala m.m. men det slutar alltid med att man gor det for sig sjalv. Jag ska forsoka fa halla lektioner for de stora barnen ocksa. Jag har planerat olika aktiviteter men de barnen ar sma de ocksa, fem ar ar de aldsta.

Jag har packat upp i mitt nya rum nu. Dar finns en sang, en garderob, ett skrivbord och en stol. Det kan nog bli hemtrevligt.

Inga kommentarer: