onsdag, september 17, 2008

Face The Wall

Internet ar tillbaka!

Igar fick jag plotsligt flytta ut till det andra rummet eftersom det kom gaster som behovde mitt gamla rum. Jag packade alla mina saker vilka tog ungefar dubbelt sa stor plats som nar jag kom. Jag har annu inte packat upp i mitt nya rum eftersom det ska in en garderob dar forst. Jag delar toalett och dusch med tva man men kan aven anvanda ett badrum i huset vilket jag nog kommer att gora mestadels.

Idag har jag som vanligt varit pa Ascot. Jag tar mig nu bade dit och hem sjalv utan problem vilket ar skont. Det tar bara 20 minuter fran dorr till dorr pa morgonen om man har tur. En dag pa Ascot borjar klockan 8 med att man klar om barnen till deras lekuniform sedan har man en lektion fran 9-10.30. Sedan ar det rast utomhus till 11 da barnen fikar med kex och saft. Efter annu en lektion ar det lunch 12.30 och sedan sover barnen till 3 da vi klar om dem till uniformen. Innan 5 ska de bli hamtade av sina foraldrar.

Nar barnen ar olydiga hotar vi med "face the wall" och om de ar olydiga lite till maste de sta med huvudet mot vaggen. Vi far inte sla barnen men vissa larare gor det lite anda. Ibland ar de orattvisa mot barnen men ibland ar barnen ocksa valdigt brakiga.

Min vardmamma aker till London pa tisdag. Till helgen ska Anna, den andra svenska volontaren, komma hit och vi ska utforska Accra. Det ska bli mycket spannande.

Vad hander i Sverige?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jättemycket! Har snart gåt på Spyken i en månad, helt sjukt vad tiden går snabbt!
Det låter som att du har det bra, din helg med det "riktiga" Afrika lät extremt spännande!

Inger sa...

Hm, de uppfostringsmetoder som Du berättar om låter inte så kul. Varken face the wall eller att slå barnen. Sånt slutade man ju med redan före min tid och jag funderar lite på hur det går att anpassa sig till just den delen av kulturen.