måndag, september 01, 2008

Bilder fran lagret

Det ar val dags att ni far se lite bilder fran Ghana! Har kommer darfor bilder fran vart intruduktionslager. Bilden ovan visar huset dar de lagade mat och dar vi at. Maten var oftast mycket god!

Detta ar tva av barnen som bodde i vad de kallade "staden" en bit ifran dar vi bodde. Alla barnen var jatteintresserade av vara kameror (och av oss) och ville vara med pa bild hela tiden.




Har tillbringade vi den storsta delen av tiden pa lagret - framfor svarta talvan. Mitt mal ar att kunna prata flytade Twi innan jag aker fran Ghana. Vi far se hur det gar. Nu pratar jag bara kakra, kakra (lite, lite). Twilektionerna pa lagret var i alla fall mestadels intressanta.



Jag hade egentligen tankt ladda upp nagra bilder till men det tar alldeles for lang tid och jag maste sova. Ni har fatt se lite i alla fall.



Godnatt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Barnen är fruktansvärt söta! Ta gärna med en hem...

Anonym sa...

Hoppas jobbet gick bra idag och att barnen är lika söta i verkligheten.
Kul med bilder! Jag efterlyser ännu mer bilder, gärna på din familj och på dig själv och på Accra och på allt annat.
Men du kanske inte vill se ut som en turist ...

Anonym sa...

Ja gud vad barnen var söta! fortsätt blogga så här aktivt, det är jätte kul att se hur du har det :). Jag gör inte så mycket nu, jag åker om tre veckor så nu försöker jag lägga ner min sista tid hemma på att ta körkort (vi får se hur det går..). Saknar dig!

Anton sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anton sa...

Jaha, där rök mitt förra inlägg… Så här kommer det igen:

Nice, med bilder som sagt! Men gå ner mer med kameran så att du fotograferar i barnens ögonhöjd. Då blir bilderna mer levande och barnen känner sig inte lika underlägsna och kan slappna av mer. (Så blir de troligtvis ännu sötare.)

För att kritisera dig ännu mer tycker jag du ska skriva på engelska (om du inte hittar svenska tangentbordsinställningar).

Blogga på, som också sagts!