onsdag, september 03, 2008

Dance our way to fitness

Nu har jag varit tva dagar pa Ascot nar barnen varit dar. Dessa tva dagar har det varit 12 barn och 6 larare, alltsa inte underbemannat med personal. Jag har mest varit med de minsta barnen, 1-2 ar. De ar valdigt sota men kan inte gora sa mycket. Det ar en fin skola som foresprakar kreativitet och olika sorters larande. Jag hoppas att jag ska kunna bidra med nagot bra.

Igar och idag har vi forsokt att 'dance our way to fitness' framfor youtube har hemma. Jag, Maevhis, Philippa, Kezia och Jennifer (hembitradet). Det ar svettigt och roligt.

Jag jobbar stenhart pa min twi men anvander mest samma fraser:
- Talar du Twi? Wote Twi ana?
- Hur mar du? Wo ho te sen?
- Jag mar mycket bra. Me ho ye paa!
Om det ar nagot jag inte forstar sager jag bara aane (ja) eller oftast daabi (nej). (Ar inte helt saker pa stavningarna.)

Tack for kommentarerna! Jag kommer dock att fortsatta skriva pa svenska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej anna! det är så kul att läsa dina bloggar, det är så exotiskt! fy vad coolt om du till slut talar flytande twi :O
saknar dig sjukt mycket!!

Anonym sa...

Din blogg är verkligen spännande!

Unknown sa...

Hej Anna
Nu äntligen har jag hittat till din blogg. Det känns overkligt att du är i en helt annan värld. Hoppas du äter din fofu med rätt hand :-)
Och som språkexpert kan jag bekräfta att du stavade rätt till både ja och nej. Facit finns ju på en av bilderna.
Så stolta vi är över att känna en modig människa som du.
Hälsar Janne (och hans sovande familj)