onsdag, september 24, 2008

Nytt projekt

Var pa mote med en kvinna som jobbar med barn med Cerebral Pares idag. Dessa barn behover verkligen hjalp i Ghana eftersom foraldrarna ofta tycker att de ar en forbannelse och vill kasta dem i floden. Det ar ocksa daligt med information till allmanheten som inte behandlar barnen bra och till familjerna som inte ger barnen ratt medicinsk behandling.

Om allt gar som planerat ska jag hjalpa denna kvinna med att upplysa om sjukdomen och situationen sa att hon kan fa in pengar och da kunna utbilda familjer, importera mediciner m.m.

Jag ska gora informationsblad pa svenska och oppna ett bankkonto om nagon av er dar hemma skulle vilja bidra med nagot litet. Jag aterkommer med information!

Jag ar i alla fall valdigt forvantansfull nar det galler det nya projektet. Jag kommer formodligen att fortsatta jobba pa Ascot en dag i veckan.

Tack for era kommentarer (fortsatt sa)!

1 kommentar:

stajne sa...

Hej Anna!
Det låter väldigt intressant - och tänk vilken nytta Du kommer att göra! Det blir ju något av ett pionjär-arbete. Hoppas allt går i lås för Dej. Hälsningar från gammelmoster gege