fredag, september 26, 2008

gcpfoundation@gmail.com

Jag har nu borjat jobba med mitt nya projekt pa riktigt!

Vara huvudmal ar att:

- Upplysa om Cerebral Pares och forsoka andra folks installning till sjukdomen.
- Hjalpa foraldrar som inte har rad med att kopa medicin och andra nodvandliga saker till barnet med Cerebral Pares.
- Starta en skola/behandlingscenter for barn med Cerebral Pares dar de kan vara mandag till fredag, fa ratt behandling och sa att foraldrarna kan arbeta.

Vi kommer att behova er hjalp! Just nu har projektet inga pengar alls. Jag ska oppna ett bankkonto i Sverige sa fort som mojligt och alla bidrag, hur sma de an ar, kommer att vara mycket valkomna.

Om det ar nagon av er som har nagon erfarenhet nar det galler Cerebral Pares sa vore det jattebra om ni ville hora av er till mig. Vi ska vara med i radio pa sondag och jag vill veta sa mycket som mojligt om sjukdomen innan dess. Mejla mig pa gcpfoundation@gmail.com

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej Anna! Hälsningar från dina gamla sommarhusgrannar fam. Lidmark! Vi var förbi My och Lasse för några veckor sedan, vi skulle hämta upp Siri och hennes kompisar som vandrat på Skåneleden. Idadg har vi varti på äpplemarknaden i Kivik och passade också påatt köra förbi vårt gamla hus. Fortsätt ha det så bra, det är roligt att följa ditt liv i Ghana. Varma hälsningar från Eva, Johan, Siri och Hugo

Anton sa...

Hmm... Låter inte som det lättaste projektet direkt. Och det lär ju kräva stora mängder pengar och ta tid innan man ser resultat. Verkligen tur att det finns eldsjälar!

Men när det gäller just CP-skadade och så är väl Sverige ett ganska föredömligt land? Borde finnas mycket kunskap att hämta hemifrån så att säga.