tisdag, augusti 26, 2008

Uppdatering

Hej alla!

Nu har jag varit hos familjen i fyra natter.

I sondags gick vi upp tidigt och akte till kyrkan. Nastan alla ghananer gar i kyrkan pa sondagar. Den kyrka min vardfamilj gar till ar kristen. Det var mycket sang och dans och allmant mycket livligare an i en svenk kyrka. Efter gudstjansten akte vi till Accra Mall, ett av fa kopcentra i Ghana. Det var valdigt Europa-inspirerat och jag sag fler Obronis (vita personer) dar an vad jag har sett pa hela tiden jag varit i Ghana. Vi kom hem vid halv tolv mitt pa dagen och efter det gjorde jag inte mycket.

Bade igar och idag har jag vaknat vid fem av att familjen ber och sjunger till Gud, jag har dock inte deltagit. I mandags akte jag och vardmamman, Meavhis, till projektet och jag stadade. Vi stannade dar till pa eftermiddagen da jag foljde med och handlade. Dar traffade jag en nargangen, medelalders man som jobbade dar och garna ville bli min van och ha mitt telefonnummer. Jag avbojde vilket han tyckte var konstigt eftersom han inte ens sagt att han alskade mig. Efter detta akte vi pa ett kyrkomote som mest gick ut pa att de unga i forsamlingen utvarderade sitt lager.

Idag har jag ocksa varit pa projektet. Barnen har ledigt hela denna veckan, vet inte om jag skrivit det, for att skolan ska kunna stadas och sadant. Vi planerade olika aktiviteter for terminen. Det verkar som att jag mest ska jobba med de minsta barnen, de under tva ar.

Jag ar inte jattenojd med ICYE Ghana. De har haft lang tid pa sig att hitta nagot stalle for mig att bo men de har inte gjort det. Detta medfor att jag bor i en familj som egentligen inte har tid for mig utan staller upp bara for att jag inte ska vara hemlos. Dessutom ska Meavhis, i slutet av september, aka till London for att fa sin master (tror jag det var). Hon ska vara borta till december och sedan aka igen i januari och vara borta till april. ICYE lagger dessutom ansvaret att hitta ett stalle for mig att bo pa pa min henne vilket gor henne stressad. Jag hoppas verkligen att det loser sig snart for det ar en valdigt jobbig situation.

Hoppas allt ar bra med er! Kommentera garna om ni laser!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tråkigt med en jobbig start. Hoppas det löser sig och inte fortsätter vara på detta viset!
Du kommer att få det kanonbra iallafall, det känner jag.

Många kramar
Amanda

Anonym sa...

va jobbigt anna! hoppas att det löser sig iallafall! haha, mannen sa inte att han älskade dig? va konstigt :)

Cissi sa...

så meavhis kommer tillbaka i april igen??
accra mall är ju skoj! imorrn ska jag se valkyria på bio me mathias, jesper o jonathan!