lördag, augusti 23, 2008

Idag

Idag har jag tvattat. De har inte tvattmaskin, jag tror inte de tycker att tvatten blir tillrackligt ren med en sadan har. Jag satt jattelange och forsokte fa bort flackarna efter en veckas smuttigt lager pa forst mina vita klader och sedan de fargade. Nar jag tillslut var hyfsat nojd med resultatet, mina fingrar var sonder och skulle borja skolja tvattade hushallerskan om dem. Det var bra for da blev de riktigt rena men jag kande mig lite dum.

Annars har jag inte gjort sa mycket idag. Vardforaldrarna har varit ute pa arenden och jag har mest last, lyssnat pa musik och pratat lite med barnen. Familjen har tva flickor som ar 4 och 9 tror jag. Just nu bor det ytterligare sex barn i huset som ar barn till vanner till familjen.

Jag tycker lite synd om min vardmamma som maste ta hand om mig samtidigt som hon har mycket annat att gora. Jag kan ju inte gora mycket sjalv eftersom jag inte har nagon aning om hur man tar sig runt i Accra och vad man kan gora har osv.

Ha det bra i Sverige allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är synd om din värdmamma, du är ju alltid så jobbig. Själva är vi så glada att vi slipper umgås med dig. NOT. SKÄMT. Kolla din facebook det finns en present från oss!
Du kan få kolla på min tvättfilm om du behöver råd. Fast det är med tvättmaskin... Men den är bra. Vi saknar dig massor från Oredssons källare.
Massa kramar från Cissi, Carolin, Albert, Sara, Ellen, Natalija o Jesper

Anonym sa...

Heeeeej stumpan!!!!
Låter som om du har det ganska bra ändå! Var rädd för att du skulle hamna mitt i ödemarken med en gång!!
Vad skönt att höra att allt är bra!
Kan du prata twi än? Tog du med dig lagom packning? Har du pratat med någon ghanan? Har tusen frågor som du antagligen nte hinner svara på...=( skulle vilja se hur du har det!

Nästa vecka är jag arbetslös!!!!!
Men jag har fortfarande tron om att det ska lösa sig. Salami behöver mig kanske!!

Hur ser allting ut? Är det varmt?Har du använt dina solglasögon? =)
Det är tur att du har din blogg!!

Vi har en jättesöt kattunge på jobbet som behöver ett hem, tänkte att hon kunde flytta till ghana hem till dig =).

Längtar efter att få läsa mer om dina upplevelser! Jag saknar dig! Pussåkram från Malin Mellitus

Anonym sa...

Hej!
Va kul att du skriver här! Nu har vi ju en chans att ana vad det är du är med om!! Men, hrm, rinnande vatten och tennisbana verkar ju lite väl lyxigt. Ha ha Ha det bra! Kramar kusse

Cissi sa...

mina kläder är rena igen =) med tvättmaskin men ändå liksom... jag orkar inte börja jobba igen om 12 dagar... :(