lördag, augusti 30, 2008

Risgrynsgrot med fingrarna

Bostadsproblem lost. Ett tag skulle jag byta projekt och flytta till ett barnhem och lange skulle jag flytta till en annan familj. Men nu ar det i alla fall bestamt att jag stannar i min nuvarande familj. De vill att jag ska stanna och problemet med att bo med de man jobbar med blir inte sa stort eftersom mamman anda inte kommer att vara mycket i Ghana under aret. Nu ska jag flytta ut fran gastrummet och till en separat byggnad utanfor huset. Allt kanns bra nu!

Idag har jag atit fufu for forsta gangen. Tank att ata potatismos med brunsas eller risgrynsgrot med saftsas med fingrarna. Sa kanns det att ata vissa ratter har. Fufu var intressant. Det smakar inte sa mycket men gar att ata.

Barnen som bor har alskar att leka med mitt har. De flatar och kammar och sa vidare. I formiddags foljde jag med till marknaden igen. Man hor verkligen Obruni overallt och om jag svarar pa twi sa blir de sa glada att de skriker.

Annars har det inte hant sa mycket men jag trivs mycket battre efter att jag har fatt veta att jag ska stanna har.

3 kommentarer:

Cissi sa...

Grattis! Fy vad skönt! Sorry att jag inte hann prata, jag textade människoutrotningssånger. Men vad super att det känns bra! :O)

Anonym sa...

Det känns bättre i din svenska familj också när bostadsfrågan är löst. Äta gröt med fingrarna har du gjort förr. Det har vi till och med på bild (fast du hade inte fyllt ett då).

Pappa

Cissi sa...

jaha okej nu fick jag ju svar på min fråga i förra inlägget. jag gillar ditt rum =) särskilt bilden på mig!