torsdag, augusti 28, 2008

Regnet det bara oser ner!

Man ska inte ropa hej for tidigt men det verkar som att det kommer att losa sig med bostad snart. Annars sa trivs jag battre och battre i min nuvarande familj, borjar komma in i rutinerna och lara kanna familjen, barnen och de som jobbar har.

Idag har det regnat och det har inte regnat lite. Vagarna svammade over och folk samlade upp vatten i hinkar. Det regnar nu ocksa. Valdigt, valdigt mycket!

Jag har ocksa kopt lite klader. Det behovdes eftersom jag inte tog med sa mycket och eftersom det kanns som att det jag tog med inte ar tillrackligt fint. Ja, det kanns lite konstigt att bo sa rikt men detta ar ju ocksa Afrika. Jag kommer dessutom ha mojlighet att se fattigare delar nar jag reser runt. Jag har aven lamnat in tyg som ska bli en klanning. Det ar inte dyrt att fa klader uppsydda, min klanning kommer att kosta 30 kronor.

Jag ser fram emot mandag nar dagiset oppnar sa jag far borja traffa barnen jag ska jobba med. Ser ocksa fram emot att fa se mer av Accra och Ghana. Jag tror att jag kommer att fa lite mer frihet nar jag flyttar.

1 kommentar:

Cissi sa...

vart va d tänkt att du skulle flytta?