torsdag, augusti 28, 2008

Hello Obronis!

I morse akte jag och hembitradet (som for ovrigt fyllde 17 (!) i sondags) till marknaden. Den ligger en bit ifran dar vi bor sa vi fick ta en taxi. Taxiresan dit kostade motsvarande mindre an 3 kronor per person. Marknaden var stor och smutsig och overallt ropade folk Obrini efter mig. Vi kopte gronsaker och tyg.

Jag har ocksa forsokt fixa boende men det ar manga turer fram och tillbaka sa jag tror jag vantar med att beratta om det forran det ar lost.

Till kvallsmat at vi banko. Det ar den enda matratt jag fatt har som jag inte klarat att ata upp. Banko ar en deg av bland annat majs. Man ater den genom att, med fingrarna, ta bitar av den och doppa i en slags soppa. Degen smakar lite salt men annars inte sa mycket. Min vardmamma forklarade att det ar en matratt som man antingen alskar eller hatar.

Annars har det inte hant sa mycket. Jag och vardmamman var och kopte farg till skolan som ska malas i morgon. Jag var ocksa med i kyrkan pa "bible studies" som idag handlade om talamod vilket ledde till stora diskussioner.

Nu ska jag sova!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna!

Det låter som ett lämpligt ämne - tålamod, alltså - med tanke på hur din start har blivit ... Erik o jag ska på pilgrimsvandring i helgen på ämnet självbehärskning - inte heller så dumt ...

Håller alla tummar för att ditt boende ska lösa sig !

kram

Karin

Cissi sa...

taxiiiiiiii. igår skulle jag åka till höör. jag tror jag la typ 160 spänn på skånetrafiken... BLÄ.