söndag, oktober 12, 2008

Salsa

Jag akte och halsade pa Anna i helgen. Hennes liv ser lite annurlunda ut fran mitt. De har ingen el och inget vatten. Dessutom ar vagen till samhallet de bor den varsta jag sett i Ghana (och det sager inte lite). Forutom valdigt manga hal var det pa ett antal stallen stora vattensamlingar. Trotrona (som, jag repeterar, ar en liten skruttig buss) var inte i basta skick och ibland fastnar de tydligen i vattnet.

Annas vardfamilj verkar jattetrevlig. Hon har manga vardsyskon som ar i var alder sa de har roligt tillsammans. Igar gick vi ut pa nagon slags 'salsafest'. Det var en valdigt stor tillstallning sponsrad av tandkram. Det kandes inte som att vi var i Afrika langre. Det var salsalektioner, tavlingar och uppvisningar. Vi hade roligt och var inte hemma forran halv 4. Vi lyckades, trots stora problem med planering och analysering (som ofta saknas hos landets befolkning), tillslut ta oss hem utan att fastna i en vattenpol (lite min fortjanst). Pa gudstjansten i morse var vi lite trotta. Dock var vi tvugna att ga fram framfor hela forsamlingen och presentera oss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var liten och gick i söndagsskolan hade de en sparbössa med en negerdocka på. Varje gång man lade i en peng nickade dockan och det var väldigt skojigt (tyckte vi, som inte hade så stora anspråk på nöjen) Det kan ju hända att ni roade hela församlingen på motsvarande sätt genom att presentera er igår.....

Anonym sa...

Anna!
Det är nu söndagskväll och vi har precis läst veckans sista inlägg från Dig och vi är imponerande över Din förmåga att skildra Ditt nya liv. Vi har i dag satt en liten slant på ditt konto Vi hoppas att det delvis skall
hjälpa Dig i Ditt arbete.
Kram farmor och farfar

Anonym sa...

Jag läser allt du skriver och är jätteimpad. Salsafest med tandkräm, det låter livat.

Här är det också jättekonstigt nu. De har provat en lång klänning, med massa namn i, på mig. Tror de att jag är en flicka eller... Om de försöker en gång till så tänker jag dregla på den,eller kanske något ännu värre.
I eftermiddag ska vi prata med nån gammal gubbe (jag tror han hette Prälle) i det där stora stenhuset nära AF. Jag undrar vad de ska hitta på.

Ha det bra och var försiktig, tandkräm får man inte svälja.
/Elias

Anonym sa...

Kul att det är du som har bäst koll på trotron o vägen.