söndag, oktober 19, 2008

Anna + Elias = Sant

Igar doptes Elias, min kusin. Jag onskar att jag hade varit dar. Jag har inte kunnat tro det helt forran efter dopet med jag fick bli en av Elias faddrar. Det ar det finaste uppdag jag nagonsin fatt!

I helgen har jag varit i Tema (Ghanas tredje storsta stad, lite oster om Accra) och halsat pa Elias foraldrars vans slaktingar. Det var vadligt trevligt! Tema ar mycket mer planerat an Accra med raka gator, adresser och gatlyktor.

Den som vantar pa nat gott
Elias du forstar
Jag fick vanta i tva decennium
Du bara i ett ar

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej /Hola Anna! Elias är stolt över sin Gudmor. Han saknar dig mycket !På dopet fick han många finna presenter men din sång var den finnaste av alla.Jag spelade in den för Elias då kan han se och höra den när han blir stor .
Jag hoppas att du mår bra .Här är vi alla stolta över det som du gör och jag tycker att du är en riktig modig tjej. Ta hand om dig!
Kram , besos Trini och Elias.

Anonym sa...

Grattis! :D
Det är jätteintressant att läsa din blogg, helt annorlunda värld. Jag vill också åka till Afrika...
Jättemånga pussar!
//Yas

Unknown sa...

Hej. Jag ska troligen fara iväg till Ghana jag också nu o ett par veckor (ifall inget oväntat inträffar) men ska bara vara där i ca 2 månader. Planen är att åka med företaget volontärresor och jag undrar om du kanske hört något om dem?
Skicka gärna ett mail till mig på malin.pehrson@gmail.com. Tack tack:)

Anonym sa...

Hej Gumman! Ja, det är verkligen fint att vara fadder - grattis till uppdraget! Har en känsla av att du kommer att gå in för det med mer helhjärtat engagemang än vissa somliga andra...hm.
Har läst dina senaste inlägg - du är ju så himla duktig o bra och jag är så stolt över dig! Har du lärt dig jättemycket om cerebral pares nu? Jag satte in lite pengar på kontot.
Här är det riktigt höstmörker nu och jag bara jobbar och jobbar. Jag har lämnat Aerling till polisen på prov för de vill köpa honom som polishäst. Så nu har jag plötsligt slutat rida, vilket känns jättekonstigt.
Stor kram till dig/ Åsa

Anonym sa...

Hej Anna!Hoppas att du har det jättebra. Jag har spelat in ett meddelande till dig. Det har tagit en hel vecka för jag var tvungen att lära mig en massa saker först.

www.martenshus.se/~m066oljo/E/
Elias.mpg .

Muchos kramos y pussos
från Elias