fredag, oktober 03, 2008

Besok

Igar var vi i Mampeng som ligger en bit utanfor Accra. Vi halsade pa pa en skola for dova. Inom skolan har de aven en avdelning for dovblinda och detta ar den enda i hela Vastafrika. Det var spannande att se hur lararna kunde kommunicera med barnen. En av flickorna var jatteduktig och nar de skrev vara namn pa hennes arm med fingrarna kunde hon saga dem. Hon kunde aven lasa blindskrift hogt.

Idag var vi pa en skola for CP-skadade som vi nog ska sammarbeta med. De hade det bra dar verkade det som men lararna berattade att vissa av barnen inte far nagon mat hemma. Nagra foraldrar vill inte lamna sina barn dar eftersom de inte vill att nagon ska veta att de har ett handikappat barn sa de laser in barnen hemma istallet. Det ar valdigt hemskt.

I morgon ska vi aka till Kumasi (Ghanas nast storsta stad). Det ska bli spannande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu börjar du få se en helt annan verklighet än den där hemma. Det är både nyttigt och lite skrämmande, eller hur?
Var försiktigt nu när du ska ut och resa. Och slarva inte med myggnätet......
Kram!

Anonym sa...

Jag Gosta läser alla dina bloggar och nar jag som nu ar i Linkoping och Gunilla iTranas läser jag upp dem i telefon. Lycka till med ditt nya projekt halsningar Gosta

Anonym sa...

Hej Anna! Här i stora staden är allt bra, tror våra liv ser ganska olika ut för tillfället. Jag tycker ghana verkar helhäftigt (gud vilket töntigt ord men jag kom inte på något bättre)!
Saknar dig!