torsdag, oktober 09, 2008

Att vanta och vanta och vanta

Har precis kommit hem fran Kumasi. Skulle egentligen kommit hem i mandags, sen i tisdags, sen i onsdags. Slutligen blev det torsdag.

Jag ar inte bra pa att vanta. Jag gillar inte att vanta. I Ghana maste man vanta. Mycket.

Exempel: Blev vackt kvart i sju i morse. Martha sa att jag skulle gora mig fardig sa fort som mojligt. Jag var klar vid halv atta. Kvart i nio lamnade vi huset. Gick pa bussen till Accra halv 10. Vantade pa att folk skulle komma, kopa biljetter och ga pa. Halv 12 var bussen nastan full. Da meddelade personalen att AC:n var sonder. Vi fick ga ur bussen. Vanta. Ga pa en ny buss. Vanta. Tolv korde vi. Resan ska ta 4 timmar. Pga bilkoer tog den fem. Sa det ar min dag. Suttit pa en buss. Och vantat.

Annars har resan till Kumasi varit valdigt rolig och spannande. Jag skriver mer om den i morgon.

Aterigen, tack till alla som kommenterar. Jag blir sa har glad -> :)

Med vanliga halsningar
Yaa Nkrumah

1 kommentar:

Anonym sa...

... då förstår jag varför vi har fått vänta och vänta och vänta ... på ett nytt blogginlägg ;)... ser fram emot att få höra om din resa ...

Karin