söndag, november 02, 2008

Host eller damm?

Ghana ar varmt. Vi ar pa vag in i torrperioden. Damm, damm, damm. Lite mer damm. Och det blir mer damm och varmare. Men jag ska inte klaga. Jag ar saker pa att nagra av er garna hade bytt ut lite av hostmorkret, regnet och det graa mot lite ghanansk torka. Det ar skont att kunna spela tennis, barfota utomhus, en tidig morgon i borjan av november. Jag hade tankt att igar, lordag, ta sovmorgon anda till sju. Vaktes forst vid halv sex av att nagon satte pa radion hogt utanfor min dorr. Tjugo over sex knackade det pa dorren och Hannah, som bor har nu (Jenniffers mamma), fragade om jag inte hade joggat idag. Jag svarade att eftersom vattnet ar sonder sa bestamde jag mig for att lata bli. Hannah sa okej och fragade hur lange jag skulle sova. Nar jag sa till sju skrattade bade hon och Jenniffer: 'Varfor ska du sova till sju? Kom och spela tennis istallet'.

Denna vecka har jag jobbat pa kontoret. Allt har som vanligt gatt ganska segt. Igar var jag tvungen att avsta fran att aka till stranden med andra volontarer och jobba istallet. Jag ar valdigt glad att jag gjorde det for igar kom vi langre an vad vi gjort pa lange. Antligen fick vi Internet att fungera och vi traffade manga manniskor som eventuellt kan hjalpa oss. Vi tryckte ocksa, for forsta gangen, nagra av vara broshyerer och flyers. Snart kommer ni att fa ta del av dem ocksa.

Hoppas att ni har det bra dar hemma. Njut av hosten! Njut av att julen snart kommer! Jag laste i min svenska kokbok och blev valdigt nostalgisk. Pepparkakor, lussekatter, julgran, sno. Jag drommer om en jul hemma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja jag tycker inte du ska klaga. här regnar det så mycket att det regnade in genom taket på skolan så att det blev övversvämning i teknologrummet;) skulle föredra damm framför genomblöta skor. kram

Anonym sa...

du är för gullig!!
Skönt att projektet går framåt!
Hade varit jättekul att ha snöbollskrig med dig!! Om det nu blir någon snö här hemma..
Är du bra på tennis?
pusspuss