tisdag, april 14, 2009

Underbar Påskhelg

Glad påsk till er!!!! Hoppas att den svenska påsken var solig och rolig och att ni inte äggade er för mycket! Hoppas att påskharen kom förbi med jättestora påskägg fyllda med svensk choklad och saltlakrits!

Som sagt, vi hade en underbar påskhelg. Den var inte särskilt klassisk påskig med väldigt härlig ändå. Jag undrar varför jag inte tillbringat mer till vid den ghananska stranden en bra bit från Accra.

I fredags morse åkte jag, Anna och Nouri (från Holland som Anton träffade på flyget till Ghana) med det svenska paret Tomas och Elisabeth längs västkusten förbi Takoradi till en strand nära den lilla staden Busoa. Där bodde jag, Anna och Nouri på ett guesthouse och Tomas och Elisabeth på ett annat, 20 minuters promenad längs stranden, tillsammans med ett annat svenskt par.

I två hela dagar solade och badade vi och det var allmänt trevligt. Av en slump hade vi lyckats boka ett jättemysigt och stort rum, eller snarare en lägenhet med två rum, fem sängplatser (även om vi bara utnyttjade tre) och balkong med havsutsikt. Tillbaka mot Accra mötte vi ett väldigt regnväder. Några trevliga överraskningar när jag kom in på mitt rum igen var två vattenpölar på golvet, en ordentligt fuktig säng och avsaknaden på el. Det blev en väldigt mörk och fuktig natt och jag längtade tillbaka till stranden. Ett dygn senare var ordningen i alla fall återställd och jag kunde till och med ta en dusch för att skölja av saltet och sanden! Tyvärr försvann elen igen nu medan jag skrev detta. Det är mörkt, mycket mörkt och jag får väl lov att vänta med att lägga upp inlägget till elen och Internet kommer tillbaka. Hoppas den hinner hit innan batteriet till datorn lämnar mig helt.



Ghana, Ghana, Ghana....

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilken härlig strand. För att vi inte ska bli allt för avundsjuka på dig hade det varit kul att se bilder på din blöta säng också.......