torsdag, april 16, 2009

Today Is Our Day

Sista dagen för terminen i skolan kallas "our day" och meningen är, misstänker jag, att barnen ska få klä sig i sina privata kläder, ta med sig god mat hemifrån och leka lekar tillsammans som avslutning. Idag var our day men den gick mest ut på att lärarna fick presenter av barnen (jag fick fem tvålar och en plastskål och blev lite rörd över att jag räknades). Jag tror att barnen hade ganska roligt i alla fall, jag tog foton och de älskar att bli fotograferade. Lite tråkigt var det att det det regnade oerhört mycket. På förfrågan om kontrast till strandbilderna får ni därför se lite bilder från hur skolan ser ut efter ett ordentligt regnväder:




Jag tycker väldigt mycket om barnen och kommer verkligen sakna dem! Här är några av dem:

Jag läser nu boken "En halv gul sol" av Chimamanda Ngozi Adichie. Den utspelar sig i Nigeria men jag känner igen väldigt mycket saker från Ghana när jag läser den. Så om ni vill få en större inblick i det västafrikanska livet så rekommenderar jag att ni läser den och dessutom är den mycket bra!

På söndag åker jag och Anna till Togo. Detta var inte alls planerat utan något jag bara kläckte ur mig på väg till stranden, att det hade varit kul att åka till Togo. Så ja, varför inte. Vi kollade upp hur det fungerar med visum och har nu efter tre besök på Togos ambassad (som var ännu mer oorganiserad än Ghana) fått dem. I en vecka blir vi borta och det ska bli jättespännande att få se ett annat afrikanskt land dessutom sätts min franska på prov vilket kan behövas!


Är det någon som läser fortfarande eller har ni tröttnat eftersom jag varit så dålig på att uppdatera? Ses snart i alla fall!

6 kommentarer:

Karin sa...

Jag läser med glädje och längtar tillbaka till Afrika !

Anonym sa...

Jag läser allt. Tycker att detta är en av de absolut bästa bloggarna på hela internet. Otroligt välskrivet, spännande och engagerat med fantastiska bilder. Så fortsätt tiden ut.
En hemlig beundrare (och pappa)

Trini sa...

Vi läser också din blogg Anna.
Vilka fina bilder! Njut av tiden som du har kvar!
Din kusin Elias hälsar och längtar efter att träffa dig.
Kram Trini.

Sarah sa...

Hello, Still reading and enjoying hearing about your experiences in ghana. Brings back memories from nearly 20 years ago!! Enjoy, Kram Sarah

Susanne sa...

Undarbara bilder, och JA vi läser fortfarande.

Cissi sa...

jag känner igen några av barnen..hare bäst i togo!