söndag, maj 10, 2009

Nojd?

Jag hoppas att Internet kommer tillbaka i huset innan jag aker sa ni hinner fa ett langre inlagg.

I morgon ar min sista hela dag i Ghana. Jag minns att jag langtade lite efter detta redan innan jag akte. Jag langtade efter kanslan att ha klarat av allt, av att ha upplevt mycket och ha alla erfarenheter med mig. Jag langtade efter att komma till flygplatsen till allt det vanliga och kanna att jag utvecklats, att jag overlevt ett ar i Afrika. Jag langtade efter denna kansla redan innan jag akte och kunde inte forsta att en tjej som var i slutet av sitt utbyte mejlade och skrev: "Jag ar avundsjuk pa dig som har hela ditt aventyr framfor dig". "Jag ar avundsjuk pa dig som har hela ditt bakom dig" tankte jag. Nu forstar jag henne.

Aven fast jag ser mycket fram emot att komma hem ar kanslan av att jag vill ha aventyret avklarad inte den samma. Nu hade jag garna stannat ett tag till. Nu langtar jag efter nasta aventyr. Det ar inte rattvist for man blir nastan aldrig nojd. Dock tror jag Ghana gjort mig lite mer nojd - med allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna
När du läser det här är du tillbaka i Sverige. Hoppas du väntar några dagar innan du ger dig ut på nästa äventyr... Å andra sidan är ju hela livet ett äventyr - det gäller bara att lära sig att hitta äventyret även i vardagen.
kram / mamma